Autor
Mathematics Education Innovation
Web adresa
Platforma
mobilní zařízení (Android, Apple)
Cena
zdarma
Třída/Věk
od 8. třídy
Tematické zaměření
početní dovednosti, strategické myšlení
Princip
Ve hrách Sumaze tvoří základ hry početní dovednosti a pečlivé plánování.
Hra se odehrává na mřížce. Hráči posouvají ovladatelnou destičku (modrý čtvereček) po polích mřížky jednoduchým přejetím prstem (kdekoli na obrazovce, není potřeba se destičky dotýkat). Cílem je dostat destičku na cílové pole s vlajkou. Některá pole jsou obsazena modifikátory, které upravují hodnotu čísla zobrazeného na destičce ovládané hráčem (v Sumaze Adventure to je například přičtení/odečtení, násobení, dělení vyznačeným číslem, ale také mocniny, faktoriál, substituční znaky a symbol funkce). Tyto modifikátory jsou dvojího druhu barevně odlišené – jedny lze využít pouze jednou, jiné vícenásobně. Další objekty v mřížce ovlivňují směr pohybu a postup destičky (zamčená brána, k jejímuž průchodu je potřeba napřed sebrat klíč, zdi, polopropustné pole, skrze něž nelze jít zpět, dvojice portálů in/out). Některé úlohy mají přidanou i červenou ovládací destičku a vedou tak na problémy s dvěma neznámými.
Pokud zvolené řešení nefunguje, lze úroveň okamžitě resetovat a zkusit to znovu. Struktura úrovní hry je vyznačena v mapě, po vyřešení úkolu se odemkne několik dalších v jejím okolí. Úkoly jsou tematicky seskupené do oblastí (např. Factor Alley, Sea View, Fib’s Garden, atd.)
Vzhled aplikace je jednoduchý, přesto funkční. Sumaze! Adventure je určené pro pokročilé hráče. Autoři hry mají na stránkách věkovou kategorii od 14 let. Většina úloh je řešitelná pro žáky 8.-9. třídy, některé využívají středoškolské učivo a nestandardní přístupy. Šikovní počtáři si občas mohou pomoct výpočtem stranou, ale většinou stačí bystrá mysl, strategické uvažování a metoda pokus-omyl.