Pearl Diver

Autor

NMSU Learning Games Lab, New Mexico State University

Platforma

webový prohlížeč

Cena

zdarma

Třída/Věk

5.-7. třída

Tematické zaměření

číselná osa, zlomky



Princip

Potápěč – lovec perel se musí potopit pro perlu na správném místě, při potápění ani vynořování se nesmí dotknout elektrického úhoře, jinak přijde o jeden život. Každá hra má vlevo nahoře ukazatel času, počtu životů (z původních tří) a počet perel, které je potřeba v kole ulovit. Loví se do vyčerpání času, za perly navíc je víc bodů. Na dně je vyznačena souřadnice levého a pravého krajního bodu a neoznačené dílky. Po potopení na správné místo, toto zůstane označeno, což urychluje orientaci. První kolo je v intervalu 0-10, dílky po jedné, další (-5)-5 (dílek 1), 0-5 (dílek 1/2), 2/4-3 (dílek 1/4), 1-4+1/3 (dílek 1/3), 0-1+4/6, 0-5,1/2-11/2, 1/3-11/3, 2/2-36/6. V posledních kolech je potřeba umět krátit. Potopení na nesprávné místo není důvodem k ukončení kola, pouze bere čas. Mezi hlavními koly je někdy vloženo krájení na přesnost – úhoře je potřeba rozkrojit na poloviny, třetiny, čtvrtiny a pětiny. Přesnost má vliv na počet získaných bodů.

Struktura: 10 kol + 5 krájení