Numbers League

Autor

Bent Castle Software

Platforma

mobilní zařízení (Apple)

Cena

49 Kč

Třída/Věk

od 2. třídy

Tematické zaměření

aritmetické operace



Princip

Numbers League je aplikace pro procvičování matematiky, jejíž motivací je superhrdinská mise. Po městě se potulují darebáci (stvoření, ne lidé) a číselní hrdinové je musí zajmout a poslat do vězení. Každý padouch i hrdina má danou číselnou hodnotu. Pro zneškodnění padoucha je potřeba použít  hrdiny, případně spolu s bonusovými efekty, tak, aby v součtu bylo dosaženo hodnoty padoucha. Ve volitelném cvičném výukovém programu si hráči vytvoří svého osobního hrdinu a začnou chápat, jak hra funguje. Další část tutoriálu jednoduše vysvětluje hru v textu a obrázcích. Cvičební tréninkové kolo je vysoce doporučeno, zejména pro děti v mladším školním věku. Hru lze hrát sólo nebo se střídat s kamarády, z nichž každý (až čtyři) může mít svůj vlastní avatar.

Hráč vytváří hrdinu kombinací částí hlavy, trupu a nohou, kde každá část má určitou číselnou hodnotu. Plná hodnota hrdiny je součtem částí jeho těla a tímto počtem útočí na padouchy. K dosažení cílového čísla padoucha lze v průběhu procesu použít různé strategie, jako je použití více hrdinů. Existují také „efekty“, které lze připojit k hrdinům a dodat jim další matematické schopnosti (+,- daná hodnota, násobek, atd.)

Při hře si mladší děti procvičují základní aritmetiku. Starší děti mohou hrát náročnější hru, která obsahuje záporná čísla a násobení, v závislosti na zvolené úrovni (1-5). Jakmile děti hru pochopí, Numbers League je vtáhne do děje.

Každé kolo začíná zobrazením novinového článku, kde je v titulcích uvedeno jméno hráče s motivačním titulkem. Hráči začnou klepnutím na tento titulek a vytvoří nového hrdinu. Hrdinové se generují náhodně, pokud hráč není spokojen s jejich číselnou hodnotou, lze generování až 2x zopakovat. Poté je možné vhodnou kombinací hrdinů zneškodnit některého z padouchů. Úrovně postupují v obtížnosti. Je potřeba strategicky myslet, protože ve hře je možné mít pouze sedm hrdinů najednou. Po zajetí všech padouchů je hra u konce.

Hra může být využita pro procvičování po vyučování nebo jako odměna pro děti, které práci ve třídě dokončí dříve.

Celý příběh a pokyny jsou textové (anglicky, bez hlasových pokynů), vysvětlení pravidel dospělým není náročné, ale je potřeba tomu věnovat čas.