Autor
NMSU Learning Games Lab, New Mexico State University
Platforma
webový prohlížeč
Cena
zdarma
Třída/Věk
od 5. třídy
Tematické zaměření
bod v kartézském souřadném systému, rovnice přímky, reflexe podle os
Princip
Hra má dobrodružný příběh, cílem je uchránit mrkev před snězením hlodavci. K dosažení cíle je potřeba rychlé strategické rozhodování a znalost souřadného systému a umístění bodu v něm. V jednotlivých kolech postupně přibývají možnosti, jak mrkev ochránit a jak nakrmit hlodavce jiným jídlem a tak je zneškodnit. Nejprve je potřeba vyznačit cestu hlodavců. Ti pak vchází do hry v několika vlnách, odpočítávač času ukazuje nástup další vlny. V začátku hry je k dispozici jistá výše měny – diamantů. Další diamanty lze vydělat umístěním vrtu na správné místo v souřadném systému. Nakoupit lze např. krmič, který kolemjdoucí krmí mrkvičkami (a lze mu za příplatek zesílit dávky), zpomalovač pohybu, zmrazovač pohybu (zmrazení se tak více nají, mají-li odkud), laserový paprsek (krmí všechny v horizontální nebo vertikální linii), vystřelovač bobulí (lze umístit do vody), odpalovač kukuřice, nálet (nakrmí všechny přítomné hlodavce velkou dávkou) a nášlapná past. Dostatečně nakrmený hlodavec se změní v diamant. Hlodavec, který se dostane až k mrkvi, z ní kousek ují. Ve výsledku (pokud mrkev není snězena celá a hra se neukončí bez úspěchu) je pak položka zdravotní stav mrkve a podle něho je mise více či méně úspěšná. U vyšších kol je potřeba se hodně rychle rozhodovat a každou sekundu využít. Časovým tlakem je hra strhující. Výzvy (challenge) obsahují jinou aktivitu – je potřeba najít zakovaný disk. Zadáním souřadnic bodu je vykopána tato pozice a v případě neúspěchu se zobrazí šipka k místu pokladu.
Motivace: 14 základní kola + 4 výzvy + 4 bonusová kola